Jak latać dronem?

0
71
Jak latać dronem

Uczeń i mistrz są dwiema rolami, które pojawiają się na każdej drodze do celu. Wszyscy uczymy się od innych nowych dla nas rzeczy, ponieważ w obecnych czasach nie zdarza się często, by odkryć coś nowego. Działanie jest w oparciu o to, co ktoś kiedyś już odkrył. My jedynie poświęcamy czas, by zintegrować to ze sobą i dana umiejętność stała się częścią nas.

Znakomitym przykładem są bohaterowie filmu z serii Karate Kid. Tam Kesuke Miyagi uczy Daniela LaRusso i w części czwartej Julie Pierce sztuki walki, której nabrał umiejętności od swojego ojca, gdy mieszkał na Okinawie w małej rybackiej wiosce w środkowej Japonii.

Daniel i Julie uczyli się karate nie z przypadku, lecz potrzebowali go, by odzyskać wiarę w siebie i poradzić sobie z problemami, które ich trapiły. Można dojść do wniosku, że przyjęcie na siebie roli ucznia jest wyrazem własnej woli i pragnieniem, które pociąga do działania. Mistrz jest nauczycielem, wyznacza tok postępowania krok po kroku, by wskazać ścieżkę uczniowi do wyznaczonego celu.

Kesuke Miyagi w swoim toku postępowania kierował się oryginalnymi rozwiązaniami, którym jest malowanie sztachet ogrodzenia, czy upuszczanie ubrania na podłogę. W realizacji zadania kierował się do tego samego, lecz w inny sposób, łącząc przyjemne z pożytecznym. Chociaż uczeń nie rozumiał, jaki jest cel tego, co robi, ponieważ nie miał świadomości ukrytego znaczenia.

Ostatecznie cel został osiągnięty, Daniel i Julie nauczyli się sztuki walki, której bardzo pragnęli posiąść. Jednak była to droga, w której pojawiały się wzloty i upadki, sukcesy i porażki, a także momenty zwątpienia.

Nauka latania dronem

Wszystkie początki są trudne

Fabuła filmu Karate Kid obrazuje to, co jest potrzebne do posiadania wybranej umiejętności. Ponad umiejętnościami twardymi, które obejmują konkretną wiedzę i jej zastosowanie w praktyce, potrzeba umiejętności miękkich.

Predyspozycje by latać dronem

Trzeba posiadać determinację, wiarę w siebie, że cel jest możliwy do osiągnięcia i problem do rozwiązania. Porażki zdarzają się w każdej nauce, ponadto porażek jest więcej niż sukcesów. Porażki są niesamowitym testem umiejętności miękkich.

Trudności by latać dronem

Nauka latania dronem też jest oparta na tej samej zasadzie, jak każda droga do celu. Za pierwszym razem będzie z pewnością trudne zadanie. Ważne jest, by osoba, która chce nauczyć się tej sztuki, posiadała nauczyciela, który poprowadzi i pokaże, co i jak należy wykonywać.

Jakiego drona wybrać

Dla początkujących droniarzy poważnym problemem staje się to, jak latać dronem i co robić od początku aż do posiadania własnych umiejętności jako pilot drona.

Rozsądnym krokiem jest na początku określić się, jakiego drona wybrać zanim zakup drona będzie miał miejsce. Ci, którzy definiują sobie taki cel, muszą dokonać zdefiniowania, do czego będą go potrzebować.

Prawo dla dobra użytkowników dronów

Od tego zależy, czy będzie konieczne uzyskanie zezwolenia do latania dronem. Wszelkie informacje na temat dronów udostępnia na swojej stronie urząd lotnictwa cywilnego. Koniecznie sprawdź to, co piszą na tej stronie, ponieważ uprawnienia są potrzebne dla określonych przez przepisy kategorii. Na początku 2021 roku nowe prawo unijne nakłada obowiązek na użytkowników dronów, by dokonana została rejestracja jako operatora bezzałogowych statków powietrznych na stronie Urzędu Lotnictwa Cywilnego. W przypadku pragnienia lotu sprzętem powyżej dwustu pięćdziesięciu gramów, konieczne jest poza tym odbyć szkolenie online, kończące się testem. Do przestrzegania nowych przepisów zobligowani są wszyscy, zarówno profesjonaliści, jak i hobbyści.

Szkolenie dla drona

Być może potrzebne będzie świadectwo kwalifikacji, uzyskane przez szkolenie online. Dzisiaj jest dostępne szkolenie online. Na szkolenie online również składają się podstawy sterowania. Na kursach jest wspomniane wyczerpująco, jak latać dronem, co rozwieje wątpliwości i doda wiary we własną wiedzę i umiejętności.

Cena nie przeszkoda dla drona

Zanim przejdziesz do zakupu, rozważ aspekt cenowy ma istotne znaczenia podczas zakupu. Nie warto inwestować w tani zakup, ponieważ przy pierwszym locie może już dojść do awarii, jeżeli w ogóle wystartuje. Najlepszym dronem dla początkujących użytkowników dronów jest zabawkowy model, gdyż brak styczności z dronami i świadomości, czy to hobby dla Ciebie, mogą sprawić zawód. Nieco bardziej zaawansowane drony nie są złym rozwiązaniem, ponieważ obsługa nie powinna sprawić większych problemów.

Instrukcja obsługi dronami to podstawa

Intuicyjna obsługa dronów jest nieodzowna, ale dla początkujących warto byłoby najpierw zapoznać się ze wszystkimi funkcjami i możliwościami swojego modelu. Instrukcje są bardzo obszerne, ponieważ posiadają taką ilość informacji, by loty dronem cechowało przede wszystkim bezpieczeństwo. Dla początkujących istotne jest, by zaznajomić się przynajmniej ze skróconą wersją instrukcji, dodawaną przez większość renomowanych producentów. W przypadku zgubienia jej dobrze jest poprosić o wydanie duplikatu. Skrócona instrukcja składa się kilku stron, które poprawią bezpieczeństwo i satysfakcję z lotów drona.

Ocena stanu drona

Nauka latania dronem jest najbardziej efektywna podczas praktyki. Zanim przejdziesz do startu, oceń stan drona.

Stan śmigieł drona

Stan śmigieł i silnika można ocenić poprzez włączenie drona bez odrywania od podłoża. Należy przygotować urządzenie zgodnie z instrukcją. Śmigła nie powinny być pęknięte. Stan śmigieł nie powinien ukazywać wygięć, gdyż zwiększa to szanse na uszkodzenia go w locie. Dron spadnie, jeżeli wszystkie śmigła nie będą pracowały w komplecie.

Stan sterowania drona

Po starcie trzeba ocenić poprawność działania sterowania dronem – poleć lekko do przodu, tyłu, w lewo i prawo. Wyląduj, jeżeli zauważysz nieprawidłowości. Śmigła nie powinny ruszać się w górę i dół. Taki objaw może oznaczać wygięcie śmigła.

W następnym kroku należy ściągnąć blokadę gimbala tuż przed uruchomieniem. Blokada ma zastosowanie do samego transportu. Zainstalowanie blokady pozwala unieruchomić gimbal podczas transportu i zapobiec wyrabianiu taśmy ulokowanej w środku.

Dom nie do latania dronem

Powszechnym błędem, popełnianym przez początkujących pilotów, który nigdy wcześniej nie robili latania dronem jest lot w warunkach domowych. Pierwsze loty powinny być realizowane w oparciu o bezpieczeństwo w lokalizacji, gdzie jest przestronnie i z dala od stref zamieszkania i komunikacji. Miejsce nie powinno mieć żadnych przeszkód typu boisko lub polana. Jeżeli chcesz sprawdź ustawienia kamery i aplikacji w warunkach domowych.

Będąc w domu, gdy konieczna jest aktualizacja aplikacji lub chcesz dokonać testu działania aplikacji i kamery, pamiętaj o ściągnięciu śmigieł, unikając przypadkowego startu drona.

Chcąc dokonać pierwszy lot konieczna jest kalibracja kompasu. Ponadto kalibracja jest potrzebna w nowym miejscu startu z oddaleniem co najmniej stu kilometrów lub więcej, a także w przypadku komunikatu ze strony aplikacji.

Koniec akumulatora drona

Nie należy doprowadzać, by poziom baterii spadł do końca i nie należy przechowywać jej w takim stanie. Skutkiem tego może być obniżenie żywotności, wydajności akumulatora i zagrożenie definitywnego uszkodzenia. Po użyciu go trzeba go naładować, a resztę złożyć w jego ręce. Akumulator po upływie od siedmiu do dziesięciu dni sam rozładuje się do stanu optymalnego.

Zasilać dron z głową

Dron w stanie spoczynku poza wyłączeniem zasilania powinien mieć wypiętą wtyczkę akumulatora ze złącza, aspekt ten jest jedynie o dronie ze złączem.

Baterie dronów w spoczynku

Akumulatory mają zalecane warunki przechowywania temperaturze pokojowej w zakresie pięćdziesięciu do sześćdziesięciu procent. Jest to tak zwany tryb “storage”.

Identyfikacja drona

Dobrym pomysłem jest, gdy drony mają naklejkę lub karteczkę z danymi kontaktowymi, które są pozostawione na karcie microSD w dronie. Jest większy poziom prawdopodobieństwa, że dron odnajdzie się, gdy zostanie zagubiony.

Temperatura i wiatr dla drona

Spadek temperatury jest nieodłączny ze spadkiem wydajności akumulatorów, wiążąc się z krótszym lotem. Należy uzmysłowić sobie, że większa wysokość ma inną temperaturę powietrza i jest silniejszy wiatr.

Przeszkoda dla drona

Wprawdzie dron posiada czujnik, który wykrywa przeszkody, jednak rozsądniej jest ograniczyć zaufanie do niego. To jest tylko urządzenie, które może zawieść i ulec awarii lub po prostu nie wykryć wybiórczej przeszkody. Przykładami są linie energetyczne (wysokiego napięcia), cienkie kable, przezroczyste elementy, dające wyzwanie dla czujników. Kontakt drona i linii energetycznych może doprowadzić do licznych uszkodzeń w mechanizmie drona i jego elektronice. Koniecznie sprawdź, czy nie ma przeszkód w zasięgu wzroku. Ciekawe i istotne jest, że słabe oświetlenie i jego brak powoduje brak działania czujników.

Gdzie wystartować dronem

Dobre miejsca startu są podstawą pomyślnych lotów. Start z balkonu, pod drzewem i pod innymi obiektami jest najgorszym z możliwych koncepcji, gdyż przypadek utraty łączności z dronem powoduje domyślny powrót na miejsce startu i podjęcie lądowania na przykład na drzewie. Drzewo może zasłonić połączenie w linii kontroler-dron. Jeżeli jest mus startu w takich okolicznościach, należy się liczyć z taką ewentualnością.

Lądowanie drona a rozpoczęcie lotu drona

Gdy miejsca startu są z łodzi wiążą się z lądowaniem na wodzie. Łódź płynie na wodzie, więc zmienia swoją lokalizację. Ewentualne lądowanie dronami w przypadku domyślnego ustawienia lądowania jest ustawione na lokację startu. Konieczne jest ustawienie miejsca powrotu na aktualną pozycję operatora, uwzględniając sygnał GPS z telefonu lub aparatury.

Lądowanie drona na wysokości

Wysokość powrotu drona na miejsce rozpoczęcia lotu fabrycznie ustawiona jest na trzydzieści metrów w przypadku dronów dji. Utrata łącza drona z pilotem na tej wysokości skutkuje tym, iż dron wróci tam, skąd dokonał rozpoczęcia lotu. Dobrą ideą jest ustawić wysokość z uwzględnieniem otoczenia, mając w zasięgu wzroku budynki, wieże i kable. Chcąc latać dronem, pamięć o domyślnym powrocie na miejsce startu jest oczywista.

Awaryjne lądowanie drona

Sytuacje awaryjne pojawiają się zawsze, gdy chcesz latać dronem, miej to na względzie. Przetestuj co najmniej raz funkcję powrotu do miejsca rozpoczęcia lotu w otwartym terenie. Być może potrzeba lądowania drona zaistnieje. Zrób to w locie na sto metrów i uruchom funkcję o nazwie RTH, trzymaj przyciśnięty przycisk na pilocie. Gdy przycisk będzie wciśnięty, lecz nie zostanie przytrzymany, owa funkcja nie uruchomi się. Plusem testu jest znajomość takiej procedury.

Dron potrzebuje GPS

Wzmianka na temat drona zalicza również aspekt wykorzystania GPS dla stabilnej pozycji w trakcie lotów. Większa ilość satelitów daje większą dokładność. Należy poczekać moment na otwartym terenie, aby funkcja GPS drona nawiązała połączenie z satelitami. Mapy satelitarne są ich bazą. Usługi oferowane przez nie są niezwykle przydatne.

O liście kontrolnej do latania dronem

Oczywistą kwestią jest skorzystanie z usług oferujących sprawdzenie, czy latanie drona w danym rejonie jest niewskazane. Wykorzystanie tego typu usług jest możliwe dzięki aplikacji droneradar. Lista kontrolna jest konieczna do sprawdzenia przed lotem drona, by w locie nie było niespodzianek. Lista kontrolna obejmuje ocenę lokalizacji lotu i potencjalne warunki pogodowe w locie.

Pogoda odpowiednia do latania dronem

Ważne są warunki pogodowe jakie panują w momencie zamiaru lotem drona. Indeks KP jest wskaźnikiem promieniowania cząstek słonecznych, oddziałujących na pole magnetyczne Ziemi. Jako ciekawostka warto zasięgnąć wiedzy na ten temat, gdyż są to wybuchy na największej gwieździe w galaktyce, wzmagające aktywność promieniowania, mające negatywny wpływ na drona i jego sygnał GPS. Strona megadron oferuje usługi weryfikacji aktualnego wskaźnika KP. Aplikacja na platformę iOS i Android o nazwie UAV Forecast oferuje zakres usług na temat warunków do lotu i niezbędny indeks KP. Alternatywą jest strona domowa uavforecast.

Woda w parze z dronem

Wspominając na temat lotów drona i jego startu z łodzi należy poruszyć wątek latania drona nad wodą. Jeżeli dron posiada system VPS, konieczne jest wyłączenie go, a tym samym dochodzi do wyłączenia dolnego systemu wspierającego precyzyjny zawis. Ta opcja nie funkcjonuje nad taflą wody. Wyłączając to udogodnienie, trzeba latanie zakończyć poprzez miękkie lądowanie.

Naładowanie baterii

Ocena, czy akumulator jest naładowany, również musi nastąpić. Poziom baterii jest istotny na bezpieczeństwo i stan drona, ponieważ nagłe rozładowanie w trakcie lotu może doprowadzić do niekontrolowanego upadku. Większość modeli ma pełny poziom baterii, który wystarcza na kilkadziesiąt minut lotu, dlatego lot musi zostać odpowiednio zaplanowany. Sprawdzenie dodatkowych akcesoriów typu gogle również są do oceny.

Idąc w parze z kontrolą, czy akumulator jest naładowany, nie sposób zapomnieć o połączeniu z kontrolerem.

Jeżeli chcesz zrobić więcej ujęć z lotu ptaka, warto jest, by zasilanie drona było zabezpieczone. Z pomocą przychodzą zapasowe baterie, które są w takich okolicznościach obowiązkowe. Jeżeli ich nie ma lub straciły swoją wydajność, trzeba rozważyć to, by zakupić właściwe dla modelu dronów zapasowe baterie. Modele dronów są różne, więc operator drona powinien sprawdzić, jaki akumulator jest potrzebny.

Warunki pogodowe

Pierwszy lot najlepiej zrobić, gdy nie ma wiatru i nie razi słońce. Opinie na temat lotu w deszczu są podzielone. Wtedy ma znaczenie model, stawiając pierwsze kroki nie jest to wskazane. Wybór lokalizacji musi zostać przemyślany. Najlepszą opcją jest otwarty obszar, rzadziej uczęszczane przestrzenie. Otwarty obszar znacznie ułatwia manipulowanie dronem oraz pozytywnie wpływa na bezpieczeństwo. Nie należy zapominać, że lot w zabudowanej przestrzeni wymaga właściwego uprawnienia.

Ubezpieczenie drona

Zakup drona i nauka latania dronem nie są wszystkim. Zadając sobie pytanie, jak latać dronem, warto rozważyć jego ubezpieczenie OC, ponieważ bezpieczeństwo latania jest dodatkowo asekurowane, co jest istotne zwłaszcza dla początkujących. Dron na własność jest sprzętem wartościowym, które w pewnych sytuacjach może ulec awarii i wyrządzić szkody.

Cechy ubezpieczenia OC dronów

Ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej daje możliwość pokryć szkody poniesione przez dron w przypadku uszkodzenia szyb okien, samochodu lub innych osób. Odpowiedzialność cywilna jest dla pilota bezzałogowego statku powietrznego, realizującego operacje systemu bezzałogowego statku powietrznego dla kategorii otwartej lub kategorii szczególnej. Warto podkreślić, iż większość ubezpieczeń na życie nie ma w swoim zakresie ubezpieczenia od lotów przez bezzałogowe statki powietrzne.

Co można ubezpieczyć

Wątek jak latać dronem koniecznie warto uzupełnić poza wspomnieniem ogólnie o ubezpieczeniu o tym, co może być jego podmiotem. Dotyczy on każdego pilota bez względu na markę posiadanego drona. Samo ubezpieczenie obejmuje szybowanie w kategorii otwartej i loty w kategorii szczególnej.

Zalety ubezpieczenia drona

Każdego kupionego drona DJI można zawsze ubezpieczyć, choć różni się od tego ze sklepów, czego przykładem jest pralka, telewizor, lodówka, telefon i inne. Podstawowa różnica polega na tym, że ten rodzaj usług jest oferowany przez sam DJI.

Dokonując kupna DJI Care Refresh dron zostaje ubezpieczony przed upadkiem, utopieniem, kolizją, wypadkiem spowodowanym zakłóceniem sygnału pracy wykonywanej przez dron. Ponadto zakres uzupełniony jest w wypadki spowodowane z winy operatora, posiada okres roku, licząc czas od jego aktywacji. Daje to korzyść w postaci dwóch wymian na nowy dron.

Warto podkreślić, iż Ubezpieczenie DJI Care Refresh daje możność pominąć proces oceny i wyceny szkód. Centrum serwisowe DJI odeśle wymienionego drona, gdy dostanie uszkodzonego drona i uiszczoną opłatę za jego wymianę. Ponadto DJI dokona zamówienia bezpłatnego kuriera UPS po odbiór uszkodzonego drona. Wymiana w ramach DJI Care Refresh trwa około jeden tydzień. Frajda z latania dronem będzie możliwa w stosunkowo niedługim czasie.

Zakup ubezpieczenia jest dobrym pomysłem dla początkujących, zdecydowanych na nowe hobby, nie mających wprawy w latanie. Na pewno warto by pierwszy dron miał ubezpieczenie OC. Inną ewentualnością jest stosunkowo rzadkie latanie, wtedy jest to przydatne. Plany latania dronem wiążą się z bardzo dużym ryzyko, więc takie okoliczności mogą również skłaniać do decyzji o ubezpieczeniu na własne bezpieczeństwo.

Szkolenie

Potrzeba szkolenia dla satysfakcji i bezpieczeństwa, a także poprawności użytkowania jest w zasięgu wzroku każdego rozsądnego pilota. Instruktor przekazuje istotną wiedzę dla kursanta w trakcie szkolenia.

Szkolenia dronowe obejmują nie tylko odpowiedź na pytanie jak latać dronem. Z lotu ptaka można robić zdjęcia do albumów na pokolenia, więc w zagadnienia wchodzi posługiwanie się kamerą.

Loty dronem obejmuje też, jak ocenić sprzęt. Maszyna musi być sprawna, by włączyć kamerę i w przyszłości pokazać, jaka była okolica dawna. Z pewnością najlepsze ujęcia robi maszyna, gdy jest właściwie dobrana prędkość.

Instruktor zwraca uwagę na to, by prędkość zmniejszyć, gdy drony są kierowane do lądowiska. Aspekt lądowania jest szczególnie ważny, ponieważ sprzęt jest w szczególności narażony na uszkodzenia zarówno te z błędów pilota, jak i złośliwości rzeczy martwych.

Zajmując się dronami, dobrze jest, by zakup drona poprzedziło szkolenie. Owe szkolenie przygotuje pilota obsługującego dron na różne perypetie z innymi dronami i nie tylko.

Szkolenie dobrze jest odbyć w renomowanej firmie, gdyż szkolenie jest kluczowe dla drona i pilota, by dron i pilot mogli się zgrać.

Szkolenia są podstawą do poprawy własnych umiejętności, gdyż szkolenia obejmują zagadnienie zasilanie drona, stan śmigieł.

Szkolenia obejmują też, by mapy satelitarne były stosowane przez nie tylko początkujących, ale również zaawansowanych pilotów.

Informacje na temat szkolenia, by dobrze użytkować dron, rejestracja i inne na stronie urzędu lotnictwa cywilnego.

Na koniec szkolenia jest zawsze świadectwo kwalifikacji, które jest przydatne na przyszłość. Świadectwo kwalifikacji może być osiągnięte z konieczności i dla własnej pewności umiejętności, by katastrofy w przestworzach nie uwiecznił dron dzięki kamerze. Przed tym fiaskiem szkolenie zabezpiecza, by swobodnie robić zdjęcia. Szkolenie uczula na właściwy poziom baterii i brak styku linii energetycznych z maszyną.

Szkolenie nie jest tym, na czym warto oszczędzać, mówi każdy napotkany instruktor. Mając na koncie szkolenia, a brak szkolenia robi ogromną różnicę. Szkolenia dają korzyści więcej niż brak szkolenia. Bez szkolenia są jedynie zaoszczędzone finanse. Jeżeli byłby taki kontroler, który weryfikowałby odbycie szkolenia, wlepiłby mandat i skierował na odbycie szkolenia. Gapa operatora skutkowałaby tym, by odbyć szkolenie i zdobyć uprawnienia operatora. Instruktor nie byłby z tego zadowolony. Szkolenie operatora kosztowałoby zatem więcej niż pójście na szkolenia bez namawiania do szkolenia i przymusu na szkolenie operatora. Każdy instruktor poświadczyłby tą prawidłowość. Musowe szkolenia operatora byłyby trudne do zaakceptowania w porównaniu udania się na szkolenie dobrowolne dla operatora. Przyzna to nie jeden instruktor. Na pewno warto jest je mieć, by zaliczyć miękkie lądowanie operatora.

Włącz zasilanie drona

Podstawy sterowania są działem szkolenia, nakłaniającym do tego, by poznać elementy sterujące, które ma sprzęt. Szkolenia rozpoczynają się od tego zanim kursant zajmie się lotem dla początkujących.

Dron posiada silniki, które należy uruchomić przed odbyciem lotu poprzez przycisk zasilania. Dron ma ten sam przycisk do wyłączania silników po podróży w przestworzach. Jeżeli chcesz uwiecznić swoją przygodę w przestrzeni powietrznej, sprawdź ustawienia kamery, by stan drona szybowania w zasięgu wzroku nie przeleciał tobie z boku.

Szkolenie przewiduje, by podstawy sterowania z tematu loty przez dron były opanowane do perfekcji w myśl o lotach innych dronów, aby stan drona był niezawodny.

Drony nie mogą zahaczyć o linie energetyczne, by inwestycja w sprzęt i uprawnienia nie poszły na marne. Każdy chce zobaczyć prędkość początkujących i nie tylko początkujących pilotów drona, a także nagrania kamerą podczas latania uwiecznionymi przez dron.

Za pierwszym razem wszystko jest trudne lub jest fart tak, jak na egzaminie na prawo jazdy. Szkolenia są nieco inne, gdyż drony są mniejsze i nie zmieści się do nich pilot. Szkolenie na ten sprzęt jest bardziej zbliżone w kierunku takim, jak szkolenie na samolot. Samolot, helikopter, śmigłowiec to taka maszyna, która korzysta z tej fizyki, co maszyna dron.

Są zatem elementy sterujące umieszczone na pilocie do sterowania dronem. Posiada on drążki sterowania dronem od lewego drążka po prawy drążek, a między nimi warto wspomnieć o przycisku robienia zdjęć i filmowania z lotu ptaka i włączanie silników. Dron jest więc prawdziwą bestią.

Używając lewego drążka jest sterowanie lotem dronu do góry lub na dół. Prawy drążek odpowiada za kierunek lub ruch dronem.

Należy sprawdzać prawidłowość połączenia z kontrolerem drona. Kontroler i dron muszą być ze sobą właściwie połączone. Kontroler sygnalizuje poziom naładowania akumulatora.

System GPS jest pomocny, by latać dronem. Utrzymywanie drona w trybie GPS w trakcie lotu daje zabezpieczenie, by po zatrzymaniu drążków sterujących można było latać dronem na właściwej pozycji i była możliwość latania, by drony mogły latać wyżej.

Nauka latania dronem powinna być wsparta przez przeczytaną instrukcję użytkowników dronów. Tam są szczegóły, które zawiera szkolenie do czasu z dronem, także czynności przed decyzją włącz zasilanie drona.

Szkolenia przygotowują do lotów dronem przyszłego pilota, by lotów pełnych wrażeń nie brakowało. Każdy instruktor udzieli szkolenia najlepiej, jak potrafi, choć wie, że dla początkujących wykonanie lotu za pierwszym razem jest trudny – najbardziej z lądowania.

W trakcie lotu dronem trzeba pamiętać, by warunki pogodowe sprzyjały zarówno w locie, na początku lotu i na zakończenie lotu. Należy wtedy dostosować prędkość do panującej aury i wybierać bezpieczne lądowiska, aby kamerę nie uszkodzić i były miękkie lądowania.

Dron w czasie lotu może napotkać różne przeszkody, które można ominąć. Służą do tego drążki sterowania. Podstawy sterowania nie zalecają, by w takich sytuacjach polegać na zatrzymaniu drążków sterujących z zastosowaniem GPS do stałego lotu.

Należy używać lewego drążka, by wznieść się w górę lub obniżyć lot. Kierowanie lotem można zrobić poprzez prawy drążek. Prawy drążek manipuluje, czy dron ma lecieć do przodu, do tyłu, w prawo lub w lewo. Prawy drążek steruje zatem kierunkiem lub ruchem, jaki dron ma wykonać. Prawy drążek może być zatem przemieszczany w górę, w dół, w prawo i w lewo.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here